Dades personals

Menorca, Ferreries
Visc a Ferreries...

dissabte, 19 de novembre del 2011

Què votaré?

He de confessar que, en aquests moments, no estic gaire eufòric per anar a votar aquest diumenge a les eleccions generals. Motiu? Sembla que només hi hagi dues opcions a les quals optar, i no només perquè en la campanya electoral ens hagin bombardejat amb el missatge del "vot útil" (fa més de 30 anys que ens envien aquest missatge, és el vot de la por, de la desesperació...), és que sempre, en totes les legislatures, apareixen els mateixos de sempre enviant els mateixos missatges de sempre: no hi ha més opció que ser del PP o del PSOE. Sempre he pensat que és bo exercir el dret a vot a totes les eleccions a les quals ens convoquen, encara que ens caiguin enfora o no són del nostre gust, em sap greu que hi hagi gent que no vagi a votar perquè estan desencantats amb la política quan el que haurien de fer és votar, més que mai, per mostrar el seu disgust amb certes polítiques. Jo no vull votar perquè el meu vot sigui "útil" per anar en "contra de" o per evitar un "mal major" d'un altre partit polític si guanya... jo vull votar aquell partit al qual s'apropi més a les conviccions personals que jo tenc i que crec que faria el millor per a tota la societat... encara que sigui minoritari, encara que sigui utòpic, encara que els altres pensessin que sóc un il-lús o visionari. Tampoc estic gaire animat a votar perquè aquestes eleccions es fan amb clau clarament nacionalista espanyola, ara es veu molt clarament el lluny que ens cau això d'Espanya a Menorca, desembarquen a la nostra roqueta aquests dies per demanar-nos el vot i allà ens deixaran després del 20N, com sempre.
Jo vull votar aquell partit que pensi que Menorca estaria millor en una confederació de territoris de parla i de cultura catalana, i això no vol dir anar en "contra de", m'agradaria tenir bones relacions de tot tipus amb els veïns espanyols, francesos, italians, amb tots els països del nostre entorn i del més enllà... seria la manera de ser més forts culturalment, ens enriquiríem mútuament, cada dia que passa s'empobreix més la nostra llengua i la nostra cultura catalana a Menorca, l'assimilació està galopant a marxes forçades...
Jo vull votar aquell partit que cregui en el repartiment just de la riquesa, que lluita per la justícia social de totes les persones, que no va mai amb els especuladors, que saps segur que no et deixarà mai al carrer per no tenir feina, estar malalt... ara ja sabem que els bancs ens han enganat, ells van provocar aquesta greu crisi, els governs massa generosament els han ajudat donant doblers nostres i públics i ara massa descaradament aquests bancs no ens volen ajudar a sortir-ne...
Jo vull votar aquell partit que creu en la força de la democràcia, que creu en el diàleg, que creu en el consens i que vol fer partíceps a tota la gent, a tota la societat de totes les decisions importants...
Jo vull votar aquell partit que creu en l'educació en català com a font de riquesa pel futur dels nostres joves, que fomenti l'aprenentage de llengües, com més millor, per tenir bona comunicació cultural, científica, econòmica, artística, etc. amb el món... que creu en l'educació com a formadora de persones integrals i integrades a la nostra societat multipersonal...
Jo vull votar aquell partit que cregui en la pau, que no creu en les armes, que no creu en la força dels exèrcits... 
Jo vull votar aquell partit que defensi la nostra terra, que no la ven alegrament als rics i als especuladors, que creu en els valors ecològics de Menorca, que creu que aquesta illa és un valor en sí mateixa...
Jo vull votar aquell partit que creu en les persones...
Jo vull votar aquell partit...
Si hi ha cap partit que tengui unes idees semblants a n'aquestes... tindrà el meu vot, encara que no sigui "útil" per a alguns...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies!!